Komposition 2

dsc_5883-krokus

Som jag skrev tidigare så tenderar jag allt som oftast att landa i kompositioner som ger starkare dynamik än det harmoniska gyllene snittet. Är det inte tredjedelar jag förhåller mig till så kanske det till och med handlar om femtedelar. Det stämmer i varje fall nästan med denna vårkomposition från 2006. 

Objektivet i fråga råkade vara Tamron AF 90/2,8 som jag hade till låns en stund.  Det är ett objektiv som kan skapa bokeh det…

Läs mer om komposition och femdelningsregeln i Terjes blogg – där exemplifierad av ett i alla avseenden lysande uggleporträtt!

One thought on “Komposition 2

Kommentera

