Vinterstiltje

20090303-_tja3375

Så har jag till slut hunnit med att kika på bilderna från förra veckans tur till vintern i Mellansverige.

Under några dagar i Dalarna blev det bland annat en kort skidtur i skogarna mellan Ulriksberg och Säfsbyn. Spännande tur i vargland blev det. Och totalt dött! Jag tror inte jag hörde ett fågelpip ens. Det kändes som om skogens alla invånare gått i ide. Men granarna och tallarna stod i varje fall kvar i vinterdimman och fick mig att rycka till varje gång de släppte snö från sina grenar.

20090303-_tja33442

2 thoughts on “Vinterstiltje

  1. Trevliga bilder från ett nästan monokromt landskap där stillheten och tystnaden får tala.

    Jag fick faktiskt lite vårkänslor igår förmiddag när solen sken varmt och härligt från en nästan klarblå himmel, men sent på eftermiddagen kom bakslaget och vintern gjorde sitt massiva återtåg. Det är väl lite för optimistiskt och tro på en vår so far….:-)

    Mvh, Jörgen

Kommentera

