Dagens naturhändelse

TomasJarnetun20090812-_TJA3902

Idag hade jag ju faktiskt en kortare arbetsdag på kontoret. Trots detta lyckades naturen göra sig påmind genom denna unga duvhök som plötsligt landade på en kollegas fönsterbleck. Där blev den sittande en god stund, tillräckligt länge för att vi skulle bli varskodda och jag skulle hinna gå och hämta kameran. Man kan bara anta att den haft oturen att kollidera med något för den verkade allt lite desillusionerad när den satt där och glodde oss stint i ögonen. Sen flög den…

TomasJarnetun20090812-_TJA3900

6 thoughts on “Dagens naturhändelse

  1. Vacker fågel det måste varit spännande att få ett sånt möte på sitt arbete. På mitt jobb blir det bara besök från en och annan småfågel och nån enstaka duva. Bra bilder du hann att ta iaf!
    Morgan

  2. J…ar, snacka om bekvämt gömsle 🙂

    Vilken min du fångat i den första bilden. Man får intrycket att det är ni som kom på oväntat besök hos duvhöken och inte tvärt om. Vad gör niii hääär?

    Nu blir man motiverad till att fortsätta släpa med sig kameran till jobbet.

    Grattis till ett oväntat och lyckat tillfälle!

    Marie

  3. Fullkomligt genialt måste jag säga, varför huka i trångt och kallt gömsle när man kan sitta på jobbet och spana på rovdjur. Varför har jag inte kommit på det själv?? Det här blir 5 poäng av 5 möjliga i kategorin ”förena nytta med nöje”

    Mvh, Jörgen

  4. Den blicken är inte och leka med, men är inte höken lite väl skarp och i fokus, du skulle kanske kunnat lagt fokus på pennvässaren istället. Fast bild nr två är väldigt kreativ, det blir svårt att upprepa en sån bild om jag inte säljer bilen och köper ett nytt objektiv. 🙂

Kommentera

