Mitt i mitt lugna kaos

Stödd av sommarkvällens sista värmande solstrålar – omgiven av artfränder och färger – flyger den omkring – till synes planlöst – insuper stämningar. Så kan livet se ut – om man är bladlus…

Detta är mitt första lyckade försök att fånga en bladlus i flykten. För några veckor sedan hade vi ju bladlössen överallt både här på Smålandssidan och på Öland och det var likadant i stora delar av landet har jag förstått. Hemma i trädgården svärmade de flera kvällar och en fångade jag i alla fall! Eller finns här något mer också?

Mitt i mitt lugna kaos” eller ”En lus gör ingen sommar”.
Trekanten, Småland, den 21 maj 2010.

Bilden blev denna vecka bubblare hos Terje Hellesø, vilket naturligtvis glädjer fotografen. 🙂

8 thoughts on “Mitt i mitt lugna kaos

  1. Ah så härlig bild, vill bara se den i ett större format. Vilken rymdkänsla. Kunde lika gärna varit rymdfärjan som seglar över vår gröna planet.
    Underbart Tomas

  2. ”Så kan livet se ut – om man är bladlus…” – skriver du och det är väl en alldeles lysande beskrivning på bilden, så det är inte så lus-tigt att man finner sympati för lusen och dess frihetsvision!

    Mvh, Jörgen

Kommentera

