Dans i sommarnatten

Har nu varit på resande fot under en tid där mitt naturfotograferande har fått stå tillbaka. Eftersom jag inte känner för att sprida mina i och för sig strålande familjebilder från Gröna lund, så kommer här i stället ännu en bild hämtad från förra veckans Västgötavistelse.

Det har diskuterats hur man även bland de stundom statiska blommotiven kan göra fotografiska avtryck som andas liv, rörelse och känsla. I den mörknande sommarnatten kan man ju trots allt uppleva hur blommorna får liv. Lång slutartid och blixt kan hjälpa till att fånga prästkragarnas svängom på bild.

Dans i sommarnatten
Ljunghems kullar, Västergötland, den 1 juli 2010.

7 thoughts on “Dans i sommarnatten

  1. Oj! :))) Så läckert! Nu kan man verkligen tala om att bilden dansar framför ögonen. Riktigt härlig bild! Vilken inspiration du hittade bland knotten 😉

  2. Blommornas vals, en bild jag känner att jag själv had evelat ta … ;-)))))))))))
    Ha de´ Thorsten (Canonägare … ännu så länge… )

Kommentera

