Blå känslor i svartvitt

Bland träd, planteringar, dammar och andra fåglar i Kalmar stadspark stötte jag på denna kanadagås. Den såg inte sjuklig ut, men gav ett dels avslaget och dels sorgset intryck där den ensam vandrade omkring. Jag undrade vad den lämnat för att vara här just nu? Vad kommer nu att hända? Precis detta ville jag försöka fånga när jag böjde mig ned framför den oskygga fågeln och gjorde min bild.

Blå känslor i svartvitt.
Kalmar, Småland, den 10 augusti 2010.
Rekommenderat musikval: Brian Eno – Fullness of Wind (1975)

11 thoughts on “Blå känslor i svartvitt

  1. Tack så hjärtligt för alla goa kommentarer till denna bild. Jag har tagit åt mig massor. 🙂
    (Testade även denna till Terjes Veckans bild förra veckan, men si det gick inte! Snacka om att man där har konkurrens av många skickliga bildskapare…) 🙂

Kommentera

