Dagens fågel

Det är alltid kul att bli överraskad. I dag stod jag och tittade ut mot slottet i Kalmar när jag plötsligt får se en pilgrimsfalk komma insträckande med ett slaget byte i klorna. Den gör några svängar runt tornen för att sedan slå sig ned på slottstaket. Ganska snart börjar den bli mobbad av en våghalsig kråka och den drar snart vidare.

Pilgrimsfalk (Falco peregrinus), Kalmar, Småland, den 15 oktober 2010.
(Den andra bilden är ganska kraftigt beskuren för att visa er hur min pippi egentligen såg ut…)

4 thoughts on “Dagens fågel

  1. Är ju inte så bra på just fåglar, men denna gång var tom. jag med på banan!
    Jag som befinner mig i fotokonstens vagga har inte lärt mig den ädla konsten att ”Carpe punctum”. Jag behöver tid på mig för att skapa något som i mina ögon håller måttet.

Kommentera

