Ungefär som den förra bilden fast tvärtom

I lördags kväll tog jag en liten promenad här i området då jag la märke till en varnande kattuggla från närmsta skogsdunge. När jag sakta drog mig åt det hållet fick jag se anledningen till lätena. I snön satt en tjock katt och lurade. Det var bara att spana upp bland tallarna och ekarna så såg jag snart också kattugglan där hon satt i mörkret. Eftersom kompaktkameran låg i fickan kunde jag ju naturligtvis inte låta bli att försöka göra en bild, trots det skenbara mörkret. Med största bländaröppning och 1,5 sekunds slutartid kom den natriumgula stadshimlen att bilda fond till skogen och till ugglan.

Det slår mig nu att denna bild blev ungefär som bilden i mitt förra inlägg – fast tvärtom på något sätt…

Stadsugglan
Kattuggla (Strix aluco), Kalmar, Småland, den 18 december 2010.

4 thoughts on “Ungefär som den förra bilden fast tvärtom

  1. Ja så lik men ändå så olik bilden i ditt förra inlägg.. Ungefär som ett träd kan vara likadant ett annat men ändå helt olikt.. Som en människa kan vara lik en annan men ändå helt olik..

    Tur att det bara finns en av varje..

    mvh // JOhannes

Kommentera

