Längtar ni till sommaren nu då?

Moln av knott
Den 1 juli 2010

8 thoughts on “Längtar ni till sommaren nu då?

  1. Om man börjar tänka efter så minns jag när man måste ha heltäckande kläder för att inte bli uppäten av knott och mygg. Varmt och hög luftfuktighet gör att man svettas ymnigt. Jag tror jag slutar att tänka efter och bara längtar istället.

    Fast det är inte själva målet jag längtar efter. Det är vägen dit. Att få följa naturen när den går från vila till full aktivitet. Se hur dagarna blir ljusare och skog och mark fylls av fågelsång. Se träd få löv och blommorna slå ut. Jag säger som Robert Broberg ”målet är ingenting, vägen är allt”.

    /Gunnar

  2. När man ser bilden och minns hur fruktansvärt det var med knotten där på Ljunghems kullar så kan man ju tveka. Isbilder är nog inte så fel 🙂
    /Birgitta

  3. Ja men dom där känns igen…
    Jag har nog samma individer på bild ;))
    Knotthems kullar… Knotting Hill.
    Glömmer jag aldrig.

    Och JA, jag längtar fortfarande till sommaren, trots bilden!!

Kommentera

