En tid för sammanfattning

Bild

Eftersom vi nu har den tideräkning vi har faller det sig naturligt att varje gång vi byter almanacka ge sig på någon form av sammanfattning.

Kort; 2011 har varit ett år präglat av åldrande, krämpor, tankar och grubblerier, men framförallt av nytändning, inspiration och kärlek.

Om man, som i min bild ovan, skulle ge sig på att frysa tiden för ett ögonblick skulle man se en man mitt i livet och med härliga mognande kottar. Lite spretig och med allt yvigare omfång. Starkt förankrad i den småländska myllan. Men inte utan bistånd och stöd från sin alldeles speciella närstående vän. Livet rusar på i allt snabbare takt, många gånger allt för snabbt man ska hinna uppfatta allt som händer och sker runt omkring en. Det är omöjligt att se allt i sin omgivning; vissa saker är höljda i dunkel medan andra bara otydliga. Det gäller särskilt den där framtiden, den som man bara anar där borta. Men i mina ögon ter den sig ljus. Jag vill se den som ljus.

Tack alla som varit med och lyft mig, till alla som varit med och trott på mig som fotograf, naturvårdare, vän, pappa, livskamrat och människa. Tack alla bloggläsare – era kommentarer betyder mycket för mig. Tack alla nya vänner i Naturfotograferna – känns fortfarande otroligt att jag är del av er inspirerande gemenskap. Tack alla härliga arbetskamrater jag har – att det kan finnas så många trevliga byråkrater att umgås med. Tack mina föräldrar och syskon för att ni finns. Tack Tilda och Lina – om ni visste hur mycket ni betyder för mig. Tack Erika – du vet hur mycket du betyder för mig. Tack alla! Hoppas jag detta nya 2012 kan ge tillbaka något av allt det ni ger mig.

En gran – mitt i livet
från tåget, Småland, den 29 december 2011

7 thoughts on “En tid för sammanfattning

  1. Man har sett många ”halvlång slutartid på landskapet som svivschar förbi utanför tågfönstretbilder”, men den här tycker jag verkligen står ut, riktigt bra! 😉
    Gott nytt år!
    // Sander

  2. Hoppas du får ett lika fint 2012!!! Det känns som vi borde sätta oss ned och filosofera ordentligt nån gång… det kanske vi kan göra i Vårgårda till hösten? 🙂
    /d

Kommentera

